Prechod na navigáciu Hlavné menu
Hlohovec - Občan - oficiálna stránka mesta

Odbor ekonomický

 

 Ing. Zuzana Melicherová - vedúca Odboru ekonomického

Tel: 033/7368 207, č.dv. 213/2p

E-mail: zuzana.melicherova@hlohovec.sk

 

REFERÁT FINANCIÍ

 Mária Vavrová - referentka pre účtovníctvo a financovanie mestských organizácií

Tel: 033/7368 210, č.dv. 214/2p

E-mail: maria.vavrova@hlohovec.sk

 Janka Čelešová - referentka pre účtovníctvo a financovanie mestských organizácií

Tel: 033/7368 210, č.dv. 214/2p

E-mail: janka.celesova@hlohovec.sk

 Daniela Hlavnová - referentka pre účtovníctvo a financovanie mestských organizácií

Tel: 033/7368 238, č.dv. 218/2p

E-mail: daniela.hlavnova@hlohovec.sk

 Ing. Ivana Repková - referentka pre účtovníctvo a fakturácie

Tel: 033/3818 482, č.dv. 218/2p

E-mail: ivana.repkova@hlohovec.sk

 Ing. Eva Rybová - referentka pre rozpočet

Tel: 033/7368 212, č.d. 216/2p

E-mail: eva.rybova@hlohovec.sk

 

REFERÁT DANÍ A POPLATKOV

 Dária Bacová - referentka pre daň z nehnuteľností

Tel: 033/7368 209, č.dv. 210/2p

E-mail: daria.bacova@hlohovec.sk

 Eva Hudecová - referentka pre daň z nehnuteľností

Tel: 033/3814 415, č.dv. 210/2p

E-mail: eva.hudecova@hlohovec.sk

 Andrea Remenárová - referentka pre daň z nehnuteľností

Tel: 033/7368 209, dv.č. 210/2p

E-mail: andrea.remenarova@hlohovec.sk

 Miroslava Chovancová - referentka pre miestny poplatok za komunálne odpady a DSO

Tel: 033/7368 232, č.dv. 213/2p

E-mail: miroslava.chovancova@hlohovec.sk

 Mgr. Magdaléna Gajdošová - referentka pre miestny poplatok za komunálne odpady a DSO

Tel: 033/7368 232, č.dv. 213/2p

E-mail: magdalena.gajdosova@hlohovec.sk

 Ing. Radoslava Božiková - referentka pre miestny poplatok za komunálne odpady a DSO

Tel: 033/7368 232, č.dv. 213/2p

E-mail: radoslava.bozikova@hlohovec.sk


 

REFERÁT FINANCIÍ

Náplň činnosti referátu spočíva v zabezpečovaní najmä nasledujúcich úloh:


Finančný management

  • zabezpečuje finančnú, rozpočtovú a úverovú politiku mesta
  • pravidelne analyzuje finančnú situáciu mesta prostredníctvom vybraných ukazovateľov (likvidita, celková a úverová zadĺženosť, rentabilita a pod.)
  • sleduje úverovú politiku za účelom vhodného využitia cudzích zdrojov nielen domácich, ale i zahraničných
  • analyzuje a navrhuje efektívne využívanie finančných a majetkových zdrojov, efektívnosť a návratnosť investovaných prostriedkov
  • zabezpečuje dlhodobé investičné akcie, potrebu zdrojov u viacročných návrhov finančného zabezpečenia v rozpočte mesta
  • vypracováva návrhy všeobecne záväzných nariadení mesta v oblasti usmerňovania ekonomických aktivít v meste
  • sleduje a aplikuje najdôležitejšie zmeny príslušných zákonov do všeobecne záväzných nariadení mesta
  • riadi a kontroluje činnosť odboru, vyhodnocuje plnenie úloh a podáva návrhy na odstránenie zistených nedostatkov prednostovi MsÚ a primátorovi mesta
  • zodpovedá za hospodárenie s finančnými prostriedkami mesta v súlade s plat-nými právnymi predpismi, schváleným rozpočtom a uzneseniami MsZ
  • zabezpečuje podklady pre projekty, žiadosti pre získanie finančných prostriedkov z alternatívnych zdrojov financovania, z rôznych podporných programov, grantov, dotácií a pod., najmä v nadväznosti na fondy Európskej únie
  • zabezpečuje spracovanie individuálnej a konsolidovanej účtovnej závierky
  • zabezpečuje poistenie majetku mesta


Účtovníctvo, fakturácia

V súlade so zákonom o účtovníctve, v sústave podvojného účtovníctva a podľa rozpočtovej klasifikácie zabezpečuje:

  • účtovanie vo všetkých potrebných účtovných okruhoch
  • splácanie úrokov a splátok úverov
  • styk s peňažnými ústavmi
  • evidenciu došlých faktúr a evidenciu odberateľských faktúr
  • účtovanie daňových, poplatkových a poisťovacích záležitostí
  • kontrolu formálnej správnosti účtovných dokladov
  • riadenie obehu bežných prostriedkov a pokladničnej hotovosti, vrátane valutovej pokladne
  • spracovanie účtovných výkazov
  • spracovanie evidencie a štatistiky v oblasti financovania a účtovníctva
  • vypracovanie metodiky finančného písomníctva – dokladov a účtovníctva (interné predpisy z oblasti financií a účtovníctva)
  • vyrovnávnavanie pohľadávok v spolupráci s príslušnými organizačnými zložkami MsÚ z bežného obchodného styku mesta
  • inventarizáciu finančného majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v spolupráci s ostatnými organizačnými zložkami
  • zúčtovanie inventarizačných rozdielov
  • zúčtovanie škodových udalostí


Rozpočet mesta

V súlade s príslušnými zákonmi a pri dodržaní platnej funkčnej a ekonomickej klasifikácie, zabezpečuje:

  • prípravu a zostavenie rozpočtu mesta, vrátane jeho zmien v súlade s rozpočtovými pravidlami
  • spracovanie rozpočtovej štatistiky, analýzy, kalkulácii a prepočtov
  • vyhodnotenie rozpočtu vo väzbe na účtovnú evidenciu
  • spracovanie podkladov k záverečnému účtu, vrátane jeho spracovania aj s návrhom rozdelenia výsledku finančného hospodárenia
  • spracovávanie interných predpisov z oblasti rozpočtu
  • zabezpečuje vyúčtovanie poskytnutých dotácií zo štátneho rozpočtu voči príslušným štátnym orgánom
     

Financovanie mestských organizácií

  • realizuje prevod finančných prostriedkov na mestské organizácie
  • v spolupráci so zodpovednými organizačnými zložkami analyzuje a podáva stanoviská k výsledkom hospodárenia mestských organizácií
  • v spolupráci so zodpovednými odbornými zložkami analyzuje a vyhodnocuje efektívnosť financovania mestských organizácií
  • pre ostatné organizačné zložky zabezpečuje metodickú a technickú podporu pre aktívne riadenie úrovne služieb, ktoré zabezpečuje mesto prostredníctvom zmluvných partnerov alebo mestských organizácií (ako napr. postup prípravy údajov a podkladov vo forme finančného modelu služieb, jeho napĺňania a vyhodnocovania, princípov a pravidiel obozretného hospodárenia, zásady pre transparentnosť a audit hospodárenia a pod. )


 

REFERÁT DANÍ A POPLATKOV

Náplň činnosti referátu spočíva v zabezpečovaní najmä nasledujúcich úloh:

V súlade splatnými právnymi predpismi zabezpečuje správu daní z nehnuteľností, za ubytovanie, nevýherné hracie prístroje, za predajné automaty a miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady :

  • spracovanie daňových priznaní od daňovníkov
  • výpočet, resp. kontrolu výpočtu daní a miestnych poplatkov
  • zabezpečuje prípravu, spracovanie, tlač a distribúciu rozhodnutí
  • riešenie odvolaní v daňovom konaní
  • zapracovanie zmien na základe priznania daňovníka
  • odsúhlasenie platby v súlade s rozhodnutím
  • vyrubenie pokút a úroku z omeškania
  • spracovanie podkladov pre úľavu a oslobodenie od dani
  • kontrolu v zmysle príslušných právnych predpisov
  • overovanie úplnosti evidencie alebo registrácie daňových subjektov
  • evidenciu úhrady daní a miestnych poplatkov a ich zúčtovanie
  • príprava podkladov k exekučnému vymáhaniu daní a poplatkov
  • vymáhanie dane za psa
  • kontrolu úhrady dane alebo pomernej časti dane v stanovených termínoch splátok
  • urgenciu o nezaplatení poplatkov
  • spracovanie výkazu nedoplatkov pre evidenciu pohľadávok a ich vyrovnanie v zmysle príslušného zákona
  • tvorbu a aktualizáciu VZN v oblasti daní a poplatkov
  • fyzické vyhľadávanie neplatičov dane z nehnuteľností a poplatkov na základe stavebných povolení a iných dostupných informácií

 


3456154

Úvodná stránka